38 miljoen patiëntcontacten, 9 klachten gegrond

30-07-2013 In 2012 hebben 8.773 tandartsen ruim 38 miljoen keer contact met patiënten gehad. Alle tandartspraktijken zijn verplicht aangesloten bij een klachtencommissie. Een toename van het aantal klachtbrieven waarover de Persdienst op 30 juli schrijft, is een teken van toenemende transparantie. Patiënten weten de klachtencommissie beter te vinden. (De NMT heeft contact gezocht met de redactie van de Persdienst over dit bericht. red.) Uiteindelijk zijn in 2012 58 klachten door de Centrale Klachtencommissie van de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde behandeld. Daarvan zijn 2 klachten gedeeltelijk gegrond en 9 klachten geheel gegrond verklaard. Op het totaal van 38 miljoen contactmomenten is dat een zeer gering aantal. Uit onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat de Nederlander tevreden is over de tandarts. De patiënt waardeert de tandarts al drie jaar op rij met een 7,9. Een cijfer dat past bij het hoge niveau van mondzorg wat tandartsen dagelijks nastreven. Bron: NMT afdeling Kennis, Communicatie, Kwaliteit bewerken terug

Publicatiedatum: 06-03-2018


Terug naar overzicht